Vältä nämä 4 tyypillistä mokaa markkinointipalvelujen ostamisessa

Miksi moni yritys kokee, että markkinointi ei tuota tulosta? Miksi markkinointi on usein viimeinen toiminto mihin satsataan, kun menee ns. huonosti? Hyvä tavara tai palvelu ei myy itse itseään. Tänä päivänä kilpailu on kovaa ja jokaisen yrityksen tulee lähtökohtaisesti huolehtia omasta näkyvyydestään ja omien tuotteiden ja palveluiden esille tuomisesta omassa toimintakentässään. Kaikkea ei tarvitse tehdä itse markkinoinnissakaan. Kirjoitus antaa vinkkejä kuinka välttää tyypillisimmät mokat markkinointipalvelujen ostossa.

Continue Reading

Helppoa ja edullista(kin) markkinointia – 6 vinkkiä ei-digitaaliseen perinteiseen markkinointiin

Digimarkkinointi on kaikkien yritysten perusjuttua tänä päivänä. Siis, että sitä kannattaisi tehdä suunnitelmallisesti ainakin jossakin määrin. Tässä postauksessa annan kuitenkin vinkkejä kaikille yrittäjille ihan siinä perinteisessä ihmiseltä ihmiselle markkinoinnissa. Näitä helppoja keinoja voit käyttää aina oman yrityksesi esille tuomisessa.

Continue Reading

Kaikki vaikuttaa kaikkeen

Tänä internetin ja sosiaalisen median aikakautena huono kello kuuluu kauas. Yritys, joka ei osaa kohdella kaikkia työntekijöitään ja niitä uusimpia ja nuorempia oikein, kokee jatkossa entistä haasteellisemmaksi sopivan ja pätevän porukan työhönottamisen, jos nyt edes on riittävästi sopivia hakijoita, mistä valita. Kaikki liittyy kaikkeen – ajatuksia työnantajaimagon, markkinoinnin ja yritysviestinnän suhteesta.

Continue Reading

Arvon mekin ansaitsemme

Arvon määritelmä kertoo, että arvoilla tarkoitetaan jotain toivottua asiaa, suotavaa käyttäytymistä tai päämäärää. Arvot ovat luonteeltaan käsitteellisiä ja ne ohjaavat ihmisten tai ihmisryhmien toimintaa. Myös liiketoiminta voi (ja kannattaa perustua) arvoihin. Mikä on sinun arvopohjainen satsaus liiketoiminnassasi? Miten ne näkyvät sinun liiketoiminnassasi?

Continue Reading

Kilpailukykyinen kivijalka artikkeli 1

Miksi kivijalkaliike edelleen voi kukoistaa Tässä artikkelisarjassa käyn läpi kivijalkaliiketoiminnan edellytyksiä ja kilpailutekijöitä. Maija-Leena Rissanen Tämä artikkeli on ensimmäinen sarjassa ”kilpailukykyinen kivijalka”. Tarkoitukseni artikkelisarjassa on argumentoida, miksi kivijalkaliiketoiminta voi edelleen…

Continue Reading

”Tee-se-itse” mies tai nainen yrittää

Toimialasta ja yrityksen vaiheesta riippumatta, jokaista yritystä ja sen toimintaa voidaan tarkastella muutamasta yhdenmukaisesta näkökulmasta. On tärkeää tunnistaa yrityksen ydinliiketoiminta. Mikä on se, mistä tulee rahaa juuri siihen yritykseen? Mikäli joku asia tai tekeminen ei liity edellä mainittuun, niin kannattaa esittää kysymys, että tekisikö joku tämän paremmin, ammattitaitoisemmin tai nopeammin kuin mitä yritys ja yrittäjä itse? Tarjoan myös vinkkejä siihen, kuinka ostat palveluja.

Continue Reading

Voittava visio

Hämmästytkö jos väitän, että monella yrityksellä ei ole selkeää visiota tulevaisuudesta? Visio on kuitenkin tärkeä johtamisen työkalu, se yrityksen navigaattori tai merikartta. Visiolla voit varmistaa, että arjen toiminnot ja tekemiset yrityksessäsi johtavat haluttuun tavoitteeseen. Millainen on voittava visio?

Continue Reading

Asiantuntijan henkilöbrändäys

Brändi on lähtökohtaisesti hyvin selkeä käsite, kun puhutaan tuotteista ja fyysisistä tavaramerkeistä, mutta henkilöbrändi voi herättää enemmän intohimoja puolesta tai vastaan. Brändiin liitetään usein joku arvolupaus ja ilme. Myös henkilöbrändillä voit tunnistautua jonkun ryhmän, osaamisen tai tekemisen toimijaksi. Erityisesti jos olet asiantuntija, joka on oma tuotteensa, henkilöbrändin merkitystä ei voi vähätellä ammattimaisen maineen osana.

Continue Reading
  • 1
  • 2
Close Menu