fbpx

Helmikuun haaste: Päivä 6 Tuotteistus kuntoon

Tuotteistus ja markkinointi -match made in Heaven? Kyllä näin on. Selkeitä tuotteita ja palvelukokonaisuuksia on helpompi markkinoida. Päivän 6 teemana on siis tuotteistus. Kaiken liiketoiminnan keskiössä on asiakas ja hänen tarpeensa. Tuotteistaessasi omia tuotteita, palveluja ja ratkaisujasi kannattaa aina lähteä liikkeelle kehittämällä omaan ymmärrystä omien tavoiteasiakkaidesi tarpeista.

Continue Reading

Helmikuun haaste: Päivä 5 Toimialasi ja yrityksesi sesongit

Moni yrittäjä tuskailee, että markkinoinnille ei riitä aikaa. Tämä tietysti voi olla totta silloin kuin asiakkaita tulee ovista ja ikkunoista eli sesonkina. Monella toimialalla kysyntä on kuitenkin selkeästi aikaan sidottua eli sesonkimaista. Markkinointisuunnitelman ja markkinoinnin näkökulmasta onkin hyvä tunnistaa ja tietää oman toiminnan kysynnän ja tarjonnan vaihtelut.

Continue Reading

Vältä nämä 4 tyypillistä mokaa markkinointipalvelujen ostamisessa

Miksi moni yritys kokee, että markkinointi ei tuota tulosta? Miksi markkinointi on usein viimeinen toiminto mihin satsataan, kun menee ns. huonosti? Hyvä tavara tai palvelu ei myy itse itseään. Tänä päivänä kilpailu on kovaa ja jokaisen yrityksen tulee lähtökohtaisesti huolehtia omasta näkyvyydestään ja omien tuotteiden ja palveluiden esille tuomisesta omassa toimintakentässään. Kaikkea ei tarvitse tehdä itse markkinoinnissakaan. Kirjoitus antaa vinkkejä kuinka välttää tyypillisimmät mokat markkinointipalvelujen ostossa.

Continue Reading

Helppoa ja edullista(kin) markkinointia – 6 vinkkiä ei-digitaaliseen perinteiseen markkinointiin

Digimarkkinointi on kaikkien yritysten perusjuttua tänä päivänä. Siis, että sitä kannattaisi tehdä suunnitelmallisesti ainakin jossakin määrin. Tässä postauksessa annan kuitenkin vinkkejä kaikille yrittäjille ihan siinä perinteisessä ihmiseltä ihmiselle markkinoinnissa. Näitä helppoja keinoja voit käyttää aina oman yrityksesi esille tuomisessa.

Continue Reading

Kaikki vaikuttaa kaikkeen

Tänä internetin ja sosiaalisen median aikakautena huono kello kuuluu kauas. Yritys, joka ei osaa kohdella kaikkia työntekijöitään ja niitä uusimpia ja nuorempia oikein, kokee jatkossa entistä haasteellisemmaksi sopivan ja pätevän porukan työhönottamisen, jos nyt edes on riittävästi sopivia hakijoita, mistä valita. Kaikki liittyy kaikkeen – ajatuksia työnantajaimagon, markkinoinnin ja yritysviestinnän suhteesta.

Continue Reading
  • 1
  • 2
Close Menu